Tags gebruiken in Mailchimp

Als je net begint met het gebruiken van Mailchimp, kan het soms een beetje overweldigend zijn om alle functies te leren kennen. Een van de handige tools in Mailchimp is het gebruik van tags. Maar wat zijn tags precies en hoe gebruik je ze het beste? In dit artikel leggen we je graag uit hoe je aan de slag kunt gaan met tags in Mailchimp.

Wat zijn tags?

Tags zijn labels die je aan je abonnees kunt toekennen in Mailchimp. Zo kun je bijvoorbeeld aangeven dat iemand geïnteresseerd is in sport, of dat iemand een klant is in plaats van een prospect. Dit kan handig zijn om segmenten te maken in je abonneelijst, zodat je gerichter kunt communiceren met je abonnees.

Een tag toevoegen

Om een tag toe te voegen in Mailchimp, volg je de volgende stappen:

  1. Ga naar de abonneelijst waaraan je de tag wilt toevoegen.
  2. Selecteer de abonnees waaraan je de tag wilt toevoegen. Dit doe je door ze aan te vinken in het vinkvakje naast hun naam.
  3. Klik bovenaan op het tabblad “Acties” en selecteer “Toevoegen tag”.
  4. Voer de naam van de tag in die je wilt toevoegen in het tekstvak “Tagnaam” en klik op “Toevoegen”.
  5. De tag is nu toegevoegd aan de geselecteerde abonnees.

Het is ook mogelijk om automatisch tags toe te voegen aan nieuwe abonnees. Dit doe je door naar het tabblad “Instellingen” te gaan en naar de sectie “Tags” te navigeren. Hier kun je automatische tags instellen voor nieuwe abonnees.

Tags toevoegen met een Automation

  1. Ga naar het tabblad “Automations” en klik hier op.
  2. Klik vervolgens op “Nieuwe automatisering” en selecteer “E-mailcampaign”.
  3. Selecteer het type automatisering dat je wilt maken en klik op “Beginnen”.
  4. Voer de gegevens in voor de automatisering en klik op “Volgende”.
  5. Scroll naar beneden naar de sectie “Acties” en klik op “Toevoegen”.
  6. Selecteer “Toevoegen tag” uit het dropdown-menu.
  7. Voer de naam van de tag in die je wilt toevoegen in het tekstvak “Tagnaam” en klik op “Opslaan”.
  8. Klik op “Volgende” om verder te gaan met het maken van de automatisering.

De tag zal nu automatisch worden toegevoegd aan de abonnees die de automatisering uitvoeren. Je kunt ook meerdere tags toevoegen aan een automatisering door op de knop “Toevoegen” te klikken en nogmaals “Toevoegen tag” te selecteren.

Ik hoop dat dit helder is en dat je nu weet hoe je op verschillende manieren tags kunt toevoegen in Mailchimp. Als je nog vragen hebt, laat het me gerust weten!

Met een expert sparren?

Ik help je graag om je e-mailmarketing te optimaliseren